Pytania i odpowiedzi

Zamów kontakt

Nasi Klienci zwykli mówić, że finansowanie jest dla nich czarną magią. Nie ma w tym nic złego. Każdy powinien być ekspertem w dziedzinie, którą się zajmuje. Dla nas „czarną magią” jest pieczenie chleba, reperowane dachu czy produkcja mebli, ale znamy się na finansowaniu zakupów środków trwałych w kredycie i leasingu. Prowadząc rozmowy z naszymi Klientami zauważyliśmy, że istnieje grupa pytań, która interesuje wielu naszych Klientów. Postanowiliśmy je zapisać i przygotować na nie odpowiedzi. Jeśli zainteresuje Cię coś jeszcze – pytaj śmiało. Skontaktuj się z Doradcą Leasingowym KLF24.

Pytanie:
Jestem kierowcą na etacie w firmie transportowej. Od pewnego czasu zastanawiam się nad otworzeniem własnej firmy transportowej. Chciałbym zapytać czy mogę liczyć na udzielenie leasingu lub kredytu na zakup ciągnika i naczepy dla całkowicie nowej firmy?

Odpowiedź:
Jak najbardziej jest to możliwe. W przypadku nowych firm które dopiero powstają trzeba jednak sprostać odpowiednim procedurom. Nasz zespół specjalizuje się w takich sytuacjach i dzięki temu z powodzeniem radzimy sobie z tego typu wnioskami leasingowymi.

Pytanie:
Nasza firma działa już na rynku od ponad roku. Nasze przychody nie są jednak bardzo duże ponieważ dysponujemy tylko jednym zestawem, ciągnik siodłowy i naczepa. Myślimy jednak o powiększeniu naszego taboru o kolejny zestaw. Proszę o informacje o jakiej kwocie finansowania możemy myśleć.

Odpowiedź:
Dla firm które już prowadzą działalność gospodarczą od jakiegoś czasu, na przykład od ponad roku, jak to jest w Państwa przypadku, mamy specjalne uproszczone procedury które pozwalają na zaciągniecie zobowiązań nawet do 280000 pln netto bez pokazywania dokumentów finansowych. Natomiast w przypadkach gdy jesteśmy w stanie dobrze uargumentować Państwa dobrą, rozwojową sytuacje, możemy przyznać finansowanie nawet do 500000 zł netto. Będzie, co prawda, konieczna bardziej szczegółowa analiza Państwa firmy ale nasz zespół jest w stanie odpowiednio przeprowadzić tego typu procedurę. Całość formalności nie powinna potrwać dłużej niż kilka dni.

Pytanie:
Niestety w związku z faktem iż w ostatnim roku miałem wypadek drogowy. To uniemożliwiło mi regularne spłacanie rat kredytowych przez okres około pół roku. W związku z tym mam problem z przyznaniem leasingu lub kredytu na kolejny ciągnik siodłowy. Ten który miał wypadek został wyremontowany i do kilku miesięcy znów pracuje. Teraz chciałbym dokupić jeszcze jeden samochód żeby móc rozszerzyć działanie swojej firmy. Proszę o informację czy możecie mi Państwo pomóc w takiej sytuacji.

Odpowiedź:
Pana sytuacja jest dość trudna ponieważ z uwagi na nieterminowość spłat mocno obniżyła się Pańska punktacja w BIKu. To niestety dość częsta sytuacja w wielu mniejszych firmach transportowych. Przez wiele lat naszej działalności spotykaliśmy się z takim problemem wiele razy i w większości przypadków udawało się nam doprowadzić do nowych umów leasingowych na kolejne samochody. Konieczne będzie szersze naświetlenie sprawy. Sadze jednak że uda nam się Panu pomóc. Proszę o kontakt telefoniczny.

Pytanie:
Posiadam w leasingu dwa samochody do transportu międzynarodowego które chcę zmienić na samochody o innej, większej ładowności. Dzwoniłem już do Getin Leasingu bo tam mam te dwie umowy leasingowe i nie mogę zrozumieć tego co do mnie mówi pani na infolinii. Wiem tylko ze mam przedstawić dokumenty finansowe i wniosek firmy która chce te moje umowy przejąć. Do tego mam wysłać jakiś wniosek. Proszę o informację czy Państwo mogą mi pomóc w załatwieniu formalności.

Odpowiedź:
Tak, zajmujemy się tematami cesji. W związku z posiadanym doświadczeniem w procesowaniu takich spraw możemy przeprowadzić cesję leasingu w dowolnej firmie leasingowej. Dodatkowo nasi handlowcy znajdą dla Pana osoby chętne do przejęcia Pańskich umów leasingowych.

Pytanie:
Czy jest możliwy leasing bez wkładu własnego?

Odpowiedź:
Tak jest to możliwe. Obecnie robimy dużo umów z „zerową” pierwszą wpłatą. Naturalnie taka opcja nie jest możliwa w każdym przypadku. Aby zastosować leasing bez pierwszej wpłaty konieczne jest spełnienie kilku warunków. Nie będę tutaj pisał szczegółowo o każdym przypadku ponieważ to wszystko zależy od rodzaju przedmiotu i kondycji leasingobiorcy. Inaczej się to ma w przypadku całkowicie nowej firmy a inaczej w przypadku firmy z ugruntowaną pozycją. Nadmienię tylko że w obu, wyżej opisanych przypadkach, jest możliwe udzielenie leasingu bez pierwszej wplatały. Po szczegółowe wyjaśnienia dotyczące Pana sytuacji proszę zgłosić się do jednego z naszych handlowców.

Pytanie:
Mam Ciągnik siodłowy w Idea leasing. Obecnie kończę pierwszy rok spłacania leasingu i za chwile będę musiał wykupić ubezpieczenie na następny rok. W pierwszym roku zapłaciłem za ubezpieczenie z góry, natomiast na kolejny rok chciałbym rozbić ubezpieczenie na dwanaście rat. Proszę o informację jak mam to zrobić.

Odpowiedź:
Tak, jak najbardziej można to załatwić. Proszę o kontakt z naszym biurem a nasz handlowiec postara się Panu pomóc. Jest kilka możliwości aby zaoszczędzić na składce i jeszcze dodatkowo rozbić ją na raty. Ważne żeby zgłosić się do nas co najmniej kilkanaście dni przed upływem ważności obecnej polisy.

Pytanie:
Obecnie poszukuje dla mojej firmy samochodu ciężarowego z rocznika 2005-2006. Jestem rolnikiem i nie potrzebuje samochodu z młodszego rocznika ponieważ używam go tylko na krótkich trasach krajowych. Proszę o informację jaki najdłuższy leasing możecie mi Państwo zaproponować.

Odpowiedź:
Witam. Przy ofercie specjalnej jesteśmy w stanie sfinansować nawet rocznik 2005 na pięć lat. Standardowo jednak okres leasingu to dziesięć lat wraz z finansowaniem. Czyli że przy samochodach pięcioletnich maksymalny okres finansowania to pięć lat a przy ośmioletnich dwa lata. Mamy jednak specjalne oferty umożliwiające znaczne wydłużenie tego limitu. Wszystko zależy od rodzaju pojazdu i jego kondycji. Najlepiej by było gdyby przesłał nam Pan fakturę proformę a my określimy czy da się sfinansować ten samochód i na jaki okres możemy podpisać umowę.

Pytanie:
Dzień dobry. Mam okazję zakupić ciekawy zestaw, ciągnik siodłowy z naczepą ale chciałbym wcześniej spłacić zestaw którym obecnie jeżdżę. Proszę o informację czy możecie mi Państwo pomóc w takiej operacji? Na ten nowszy zestaw też chciałbym dostać leasing. Proszę o informację czy mogę to załatwić z Państwem.

Odpowiedź:
Dzień dobry. Musi nam Pan przedstawić szersze informacje o obecnej umowie leasingowej. Musimy stwierdzić w którym momencie umowy Pan jest i czy już można ją zamknąć, czy też należało by obecną umowę scedować na innego, nowego leasingobiorcę. Naturalnie w obu przypadkach możemy pomóc. Proszę o kontakt mailowy lub najlepiej telefoniczny.

Pytanie:
Chciałbym zapytać czy jest możliwość podpisania takiej umowy leasingowej bym mógł spłacać ją w zależności od moich przychodów. Jestem rolnikiem prowadzącym działalność gospodarczą a największe przychody mam w drugiej połowie roku. Chciałbym podpisać taką umowę bym mógł przez pierwsze półrocze płacić minimalne raty a dużo wyższe w drugiej połowie roku. Konkretnie interesuje mnie podpisanie umowy na ciągnik rolniczy z 2010 roku.

Odpowiedź:
Dla takich klientów mamy specjalne umowy z harmonogramem sezonowym. Wygląda to tak jak Pan opisuje. W pierwszej połowie roku raty są bardzo małe a w okresie w którym ma Pan znaczne przychody raty są znacznie niższe. Naturalnie jesteśmy w stanie skonstruować dowolnie ułożony harmonogram sezonowy odpowiadający potrzebom klienta. Takie rozwiązanie znacznie poprawia płynność finansową oraz pozwala uniknąć, w sporej części, wpłaty zaliczek na podatek dochodowy oraz VAT.

Pytanie:
Chciałbym sprowadzić do Polski samochód który jest za granicą. Konkretnie chodzi mi o Scanie R420 z 2011 roku. Naturalnie chciałbym ją wziąć w leasing operacyjny, zaznaczę tylko ze sam nie jestem w stanie zapłacić całej kwoty i sprowadzić jej do Polski. Pytałem w kilku firmach leasingowych i powiedzieli mi ze najpierw musze ją kupić i sprowadzić do Polski. Potem sprzedać do firmy leasingowej i podpisać umowę leasingu zwrotnego. Proszę o pomoc w tej sprawie bo nie bardzo wiem jak mam się do tego zabrać.

Odpowiedź:
Witam. Możemy pomóc w takiej kwestii i nie trzeba będzie ani płacić za ten samochód ani tez brać go w leasing zwrotny. Nasza firma zakupi ten sprzęt bezpośrednio za granicą i odda go Panu w leasing już w Polsce. Naturalnie doliczymy koszty operacji finansowej oraz wszelkie koszty skarbowe wraz z kosztem samego transportu. Myślę że cała procedura jest do załatwienia w około dwa tygodnie i na pewno będzie dużo bardziej opłacalna niż leasing zwrotny. Proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny a przedstawimy Panu wszelkie możliwe rozwiązania.