Home » Blog » Leasing używanych samochodów dostawczych – wszystko na ten temat

Leasing używanych samochodów dostawczych – wszystko na ten temat

2020-03-16 13:57

Leasing używanego busa to rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić. Korzystanie z pojazdu z drugiej ręki wiąże się z płaceniem niższych rat i dobrą znajomością cech samochodu. Co trzeba wiedzieć o procedurach i wymaganiach związanych z leasingiem używanych aut dostawczych? Odpowiadamy poniżej.

samochod dostawczy leasing

Skąd wziąć używanego busa do leasingu?

W przypadku używanych samochodów dostawczych liczy się ich pochodzenie. Nie ma tu jednak jednej zasady. Na rynku działają leasingodawcy mogący sfinansować używanego busa wyłącznie wtedy, gdy jego dostawcą jest autoryzowany dealer. Znajdziemy też firmy leasingowe o bardziej liberalnym podejściu, dopuszczające zakup od importerów, komisów, a nawet od indywidualnych osób czy przedsiębiorstw.

Dlaczego finansujący zwracają uwagę na źródło pochodzenia używanego samochodu? Dzieje się tak dlatego, że to oni są formalnie właścicielami pojazdów. W przypadku wad prawnych czy sporów z dostawcą, wolą mieć do czynienia z wiarygodną firmą, a nie z kimś, od kogo trudno wyegzekwować konkretne działania.

Jaki jest maksymalny wiek pojazdu?

Im nowszy samochód, tym łatwiej i na lepszych warunkach można go leasingować. Najwięcej firm finansuje auta 2-4-letnie. Niektórzy leasingodawcy zawierają umowy, których przedmiotem są busy 4-6-letnie. Najbardziej ograniczona jest oferta finansowania samochodów dostawczych starszych niż 7 lat. W ostatnim przypadku trzeba zastanowić się nad sensownością takich ofert – to korzystający płaci za przeglądy i naprawy.

Warto pamiętać, że od wieku używanego busa zależy okres leasingu. Łącznie nie powinny one przekroczyć 10 lat. Oznacza to, że samochód dostawczy, nawet pięcioletni, można leasingować jeszcze przez 5 lat, ośmioletni – 2 lata. W zależności od firm leasingowych zdarzają się wyjątki od tej zasady.

Dokumenty zakupu

Po nowelizacji przepisów z 2019 roku, najlepiej szukać używanego samochodu dostawczego, który sprzedany zostanie na pełną fakturę VAT. Najwięcej firm leasingowych finansuje takie transakcje, a koszty finansowania są niższe niż w przypadku faktury VAT-marża.

Jaka jest wysokość opłaty wstępnej?

Maksymalna wysokość czynszu inicjalnego w przypadku używanych busów to 45%. Minimalna wartość wpłaty zależy od polityki danego leasingodawcy, zastosowanej procedury, wieku pojazdu oraz źródła jego pochodzenia. Najczęściej przy leasingu używanych samochodów osobowych stosuje się czynsz inicjalny na poziomie 10-15%. Opłaty mogą być niższe, co zależy od wcześniej wspomnianych czynników.

Czy można sfinansować samochód poleasingowy?

Istnieje możliwość wzięcie w leasing busa poleasingowego. Dotyczy to zarówno przypadków, gdy pojazd sprzedany zostaje przez osobę lub przedsiębiorcę, który go wcześniej leasingowa, a potem wykupił, jak i sprzedającym jest leasingodawca.

Kto sprawdza stan techniczny busa?

Czasem leasingodawca sam sprawdza stan techniczny i wizualny samochodu, ale robi to dość powierzchownie. Częściej firmy decydują się na wycenę busów z drugiej ręki przez specjalistów. Taka wycena nie nosi jednak zbyt dużej wartości dla klienta, dlatego że dotyczy ogólnego stanu pojazdu i nie obejmuje usterek łatwych do ukrycia. Jeżeli chce się mieć dobrze sprawdzonego używanego busa, trzeba zweryfikować jego stan samodzielnie przed zawarciem umowy.

Leasing używanych samochodów dostawczych z zagranicy

Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na sfinansowanie pojazdu pochodzącego spoza polskiego rynku. W takich przypadkach pierwszą opcją jest zakup wskazanego busa przez leasingodawcę bezpośrednio za granicą w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia. Taka usługa okaże się bardzo wygodna, lecz dość kosztowna. Wystarczy wskazać dealera i konkretny model, a finansujący załatwia wszelkie formalności. Innym rozwiązaniem jest samodzielny zakup za gotówkę, sprowadzenie i leasing zwrotny. To dobry wybór dla osób dysponujących wolnym czasem i wiedzących, jak znaleźć, zakupić, sprowadzić i odprawić pojazd. Pojazd z zagranicy można też sprowadzić za pośrednictwem komisu, a później wziąć w leasing.

Podsumowując, leasing używanych busów to rozwiązanie, które nie wymaga zawiłych procedur. Ma on jednak swoją specyfikę, a jej znajomość ułatwia podjęcie decyzji. Trzeba pamiętać, że im nowszy samochód, tym łatwiej o dobry i tani leasing. Dla firmy leasingowej oprócz wieku busa liczy się także to, kto jest sprzedającym (najlepiej, jeżeli to dealer lub komis, lub przedstawiciel leasingowy) oraz stan techniczny pojazdu. Dobrze, gdy samochód dostawczy zostanie sprzedany na podstawie faktury VAT 23%. Możliwy jest też leasing busów używanych sprowadzonych z zagranicy. Znając te wszystkie informacje, łatwiej porównywać oferty i szukać najkorzystniejszych rozwiązań.

Tagi

Finanse (3)
Leasing (10)

Zamów kontakt

Image CAPTCHA

Leasing dla nowych firm

Leasing dla nowych firm (czyli Start Up-ów) to doskonała możliwość pozyskania środków trwałych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Obecnie, bardzo często spotykaną prawidłowością jest przechodzenie osób, dotychczas pracujących na etatach, na własną działalność gospodarczą. Taka decyzja często wiąże się z koniecznością pozyskania środków transportu lub maszyn wykorzystywanych w produkcji. W tym momencie „świeżo upieczony” przedsiębiorca napotyka na pierwszą przeszkodę, jaką jest wykazanie się przychodami dla weryfikacji zdolności leasingowej. Często procedury nie przewidują innej możliwości poza tą, która wymaga przedstawienia efektów prowadzonej działalności gospodarczej. W takim przypadku KLF24.pl przychodzi z pomocą, oferując wyspecjalizowana ofertę leasingu potrzebnego do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Więcej szczegółów opiszemy w dalszej części tekstu, a teraz zastanówmy się nad definicją nowej firmy, czyli tak zwanego Start Up-a.

 

Czym jest Start Up i jak ma się do tego leasing?

Nasze doświadczenie wskazuje na rozbieżność w rozumieniu tej, jakby się wydawało, prostej definicji. Inaczej bowiem będzie to postrzegane przez przedsiębiorcę, a inaczej przez samą firmę leasingową. Dla firm leasingowych „nowa firma” będzie rozumiana jako ta, która działa krócej niż trzy miesiące, lub nawet w niektórych przypadkach działająca krócej niż sześć miesięcy. Z kolei dla przedsiębiorcy jest to najczęściej firma, która właśnie zaczyna swą działalność. Nasze doświadczenie umożliwia nam takie konstruowanie wniosku, które pozwala na maksymalne wykorzystanie korzyści wynikających z oferty typu Start Up leasing. Często lepiej jest starać się o finansowanie z pierwszym dniem rozpoczęcia działalności, niż czekać kilka miesięcy, ponieważ analityk może chcieć od Klienta wykaz wystawionych faktur, a te niekoniecznie mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. W ofercie dla nowych firm jest wiele składowych, które trzeba dokładnie opisać. W związku z tym, najlepiej jest skontaktować się z naszym doradcą, abyśmy mogli prawidłowo pokierować Klienta i szybko pomóc uzyskać leasing dla nowej firmy na korzystnych warunkach.

 

Leasing dla nowych firm – jakie są warunki?

W zasadzie jest to taka sama oferta jak dla każdego przedsiębiorcy. Różnice polegają na wysokościach pierwszych wpłat i w niektórych przypadkach na różnicy w wykupach w zależności od ryzyka transakcji. Minimalne pierwsze wpłaty są możliwe już od 1%, standardem jednak jest 10% do nawet 30% pierwszej wpłaty. Jeżeli chodzi o leasing dla nowej działalności, naszym zadaniem jest wynegocjowanie jak najmniejszej wpłaty i jak najlepszych warunków finansowych. Z reguły udaje się nam ustalić wkład własny Klienta na poziomie od 5% do 15%.  Naturalnie możliwości jest wiele i zdarzały się również sytuacje, w których wkład własny wynosił 1%.

 

Pomagamy uzyskać leasing na start

Podsumowując, leasing na start nowej firmy jest możliwy i nie należy się go obawiać. Nawet w sytuacjach, w których wydawałoby się, że zgromadzenie koniecznych środków jest niemożliwe, staramy się tak poprowadzić Klienta, aby uzyskać finansowanie i umożliwić rozpoczęcie działalności gospodarczej nowo powstałej firmie.

Sprawdź naszą ofertę ciągników siodłowych