Home » Blog » Leasing samochodu sprowadzonego z zagranicy – formalności

Leasing samochodu sprowadzonego z zagranicy – formalności

2018-10-09 14:21

Zdecydowałeś się na leasing samochodu z zagranicy? Sprawdź jakies formalności musisz spełnić przed podjęciem decyzji.

kierowca w samochodzie

Najpopularniejszym przedmiotem branym w leasing jest samochód. Najczęściej decydują się na to przedsiębiorcy, chcący zmniejszyć koszty firmowe lub tacy, którzy nie chcą zaciągać kredytu bankowego. Samochody leasingowe pochodzą zazwyczaj z kraju. Czy można wziąć w leasing samochód sprowadzony z innego państwa?

 

Leasing auta – podstawowe informacje

Pojazdy służbowe, zarówno te wykorzystywane te do celów prywatnych, jak i wyłącznie w ramach działalności gospodarczej, coraz chętniej są „wypożyczane” przed polskich przedsiębiorców na umowę leasingową. Leasing to właśnie taka forma wypożyczenia na ustaloną w umowie liczbę miesięcy, zawieraną między leasingodawcą (wybraną przez nas firmą leasingową) a leasingobiorcą (którym jesteśmy my). Leasingobiorca zobowiązuje się do uiszczania stałej comiesięcznej kwoty ratalnej w ramach za użytkowanie leasingowanego mienia. Wyróżnia się dwa rodzaje leasingu: finansowy i operacyjny.

W leasingu finansowym umowa nie ma minimalnego limitu czasu, na jaki musi być zawierana, jednak opłaty amortyzacyjne pokrywa leasingobiorca. Ponadto leasing finansowy traktowany jest jako dostawa towaru – dlatego też VAT naliczany jest od razu do całej kwoty i trzeba go opłacić z góry. Zdecydowanie częściej wybieranym rodzajem leasingu jest leasing operacyjny. Minimalny okres zawarcia umowy nie może być krótszy niż dwa lata, jednak kwestiami odróżniającymi leasing operacyjny od finansowego, jest sposób rozliczania podatku VAT i koszty amortyzacyjne. Opłaty związane z zużywaniem się pojazdu ponosi leasingodawca, natomiast VAT odlicza się od każdej miesięcznej wysokości raty.

Jeśli wybraliśmy już typ leasingu, pora przejść do wyboru auta. Firmy leasingowe oferują najczęściej polskie samochody, dostępne na miejscu. Jednak rynek zagraniczny jest większy, dlatego coraz częściej przedsiębiorcy chcą sprowadzić auto z zagranicy, aby później wziąć go w umowę leasingową. Firmy podchwyciły ten trend i same oferują kupno i sprowadzenie samochodu oraz dopilnowanie wszelkich formalności, kosztami operacyjnymi obciążając zainteresowanego. Takim firmom często zajmuje to znacznie mniej czasu niż prywatnym osobom. Jednak warunki leasingowego zagranicznego auta nieco się różnią od tych krajowych.

 

Sprowadzenie zagranicznego auta i leasing – niezbędne formalności

Podstawową informacją dotyczącą leasingu auta z zagranicy jest limit jego wieku. I tak auto osobowe nie może mieć więcej niż 10 lat, włącznie z okresem trwania umowy leasingowej, natomiast auto ciężarowe – 12 lat.

Wymagany jest także komplet dokumentów niezbędnych do zarejestrowania samochodu w Polsce, tymi dokumentami są:

  • dowód własności pojazdu,
  • dowód rejestracyjny,
  • zaświadczenie potwierdzające wyrejestrowanie auta,
  • dokument potwierdzający zapłatę lub zwolnienie z obowiązku zapłaty akcyzy,
  • dowód odprawy celnej (w przypadku samochodu sprowadzanego z kraju poza UE),
  • zaświadczenie o aktualnych badaniach technicznych

Wszystkie te dokumenty muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego – wymaga tego urząd polskiego Wydziału Komunikacji.

Kiedy już wszystkie formalności zostaną załatwione, a pojazd zostanie sprowadzony do kraju – wtedy zgłaszamy się do wybranej firmy leasingowej i tam ustalamy warunki umowy leasingowej. Procedura leasingu auta zagranicznego, które jest już w Polsce jest podobna jak w przypadku leasingu samochodu krajowego.

Nasi handlowcy dysponują wiedzą konieczną do zrealizowania leasingu na samochód importowany i chętnie doradzą w tej kwestii. Poza tym dysponujemy szeroką gamą importowanych pojazdów, które w raz z kompletem dokumentów są dostępne od ręki.

Tagi

Finanse (3)
Leasing (9)

Zamów kontakt

Image CAPTCHA

Leasing dla nowych firm

Leasing dla nowych firm (czyli Start Up-ów) to doskonała możliwość pozyskania środków trwałych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Obecnie, bardzo często spotykaną prawidłowością jest przechodzenie osób, dotychczas pracujących na etatach, na własną działalność gospodarczą. Taka decyzja często wiąże się z koniecznością pozyskania środków transportu lub maszyn wykorzystywanych w produkcji. W tym momencie „świeżo upieczony” przedsiębiorca napotyka na pierwszą przeszkodę, jaką jest wykazanie się przychodami dla weryfikacji zdolności leasingowej. Często procedury nie przewidują innej możliwości poza tą, która wymaga przedstawienia efektów prowadzonej działalności gospodarczej. W takim przypadku KLF24.pl przychodzi z pomocą, oferując wyspecjalizowana ofertę leasingu potrzebnego do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Więcej szczegółów opiszemy w dalszej części tekstu, a teraz zastanówmy się nad definicją nowej firmy, czyli tak zwanego Start Up-a.

 

Czym jest Start Up i jak ma się do tego leasing?

Nasze doświadczenie wskazuje na rozbieżność w rozumieniu tej, jakby się wydawało, prostej definicji. Inaczej bowiem będzie to postrzegane przez przedsiębiorcę, a inaczej przez samą firmę leasingową. Dla firm leasingowych „nowa firma” będzie rozumiana jako ta, która działa krócej niż trzy miesiące, lub nawet w niektórych przypadkach działająca krócej niż sześć miesięcy. Z kolei dla przedsiębiorcy jest to najczęściej firma, która właśnie zaczyna swą działalność. Nasze doświadczenie umożliwia nam takie konstruowanie wniosku, które pozwala na maksymalne wykorzystanie korzyści wynikających z oferty typu Start Up leasing. Często lepiej jest starać się o finansowanie z pierwszym dniem rozpoczęcia działalności, niż czekać kilka miesięcy, ponieważ analityk może chcieć od Klienta wykaz wystawionych faktur, a te niekoniecznie mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. W ofercie dla nowych firm jest wiele składowych, które trzeba dokładnie opisać. W związku z tym, najlepiej jest skontaktować się z naszym doradcą, abyśmy mogli prawidłowo pokierować Klienta i szybko pomóc uzyskać leasing dla nowej firmy na korzystnych warunkach.

 

Leasing dla nowych firm – jakie są warunki?

W zasadzie jest to taka sama oferta jak dla każdego przedsiębiorcy. Różnice polegają na wysokościach pierwszych wpłat i w niektórych przypadkach na różnicy w wykupach w zależności od ryzyka transakcji. Minimalne pierwsze wpłaty są możliwe już od 1%, standardem jednak jest 10% do nawet 30% pierwszej wpłaty. Jeżeli chodzi o leasing dla nowej działalności, naszym zadaniem jest wynegocjowanie jak najmniejszej wpłaty i jak najlepszych warunków finansowych. Z reguły udaje się nam ustalić wkład własny Klienta na poziomie od 5% do 15%.  Naturalnie możliwości jest wiele i zdarzały się również sytuacje, w których wkład własny wynosił 1%.

 

Pomagamy uzyskać leasing na start

Podsumowując, leasing na start nowej firmy jest możliwy i nie należy się go obawiać. Nawet w sytuacjach, w których wydawałoby się, że zgromadzenie koniecznych środków jest niemożliwe, staramy się tak poprowadzić Klienta, aby uzyskać finansowanie i umożliwić rozpoczęcie działalności gospodarczej nowo powstałej firmie.

Sprawdź naszą ofertę ciągników siodłowych