Home » Blog » Leasing maszyn budowlanych do nowej firmy – wszystko, co musisz wiedzieć

Leasing maszyn budowlanych do nowej firmy – wszystko, co musisz wiedzieć

2019-01-29 15:35

Jesteś na etapie zakupu maszyn budowlanych do swojej firmy? Dowiedz się wszystkiego o leasingu na pojazdy do nowej firmy i poznaj wszystkie szczegoły dotyczące tej formy finansowania.

KLF24 RANDOM IMAGE

Zakup maszyn budowlanych wymaga jednorazowego wypłacenia sporej kwoty, co jest z reguły nieosiągalne dla przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających swoją działalność. Nowe firmy mają jednak szansę skorzystać z rozwiązania dopasowanego do swoich potrzeb, czyli z leasingu. Sprawdź, jak ten rodzaj finansowania działa w praktyce.

Leasing maszyn budowlanych – na czym polega?

Leasing maszyn budowlanych obejmuje wszelkiego rodzaju sprzęt, w tym koparki, minikoparki, spycharki, ładowarki, betoniarki oraz środki transportu budowlanego. Leasingodawcy oddają leasingobiorcom w użytkowanie wybraną maszynę w zamian za miesięczne raty leasingowe. Ich wysokość, jak i czas trwania finansowania określa umowa podpisana przez strony. Właścicielem maszyny pozostaje leasingodawca, ale leasingobiorca może korzystać z niej jak ze swojej własności.

 

Jak wziąć maszynę budowlaną w leasing?

W przeciwieństwie do kredytu bankowego, leasing maszyn budowlanych wiąże się z prostymi formalnościami. Część firm udzielających finansowania przedsiębiorcom rezygnuje z wymogu przedstawiania dokumentów finansowych, oczekując wyłącznie złożenia oświadczenia. Konieczne okaże się za to dopełnienie formalności mających na celu potwierdzenie wiarygodności przedsiębiorstwa. Należy zatem przedłożyć dokumenty takie jak wpis do ewidencji działalności gospodarczej i KRS (w zależności od formy prowadzenia działalności), potwierdzenie nadania REGON, a także dowód osobisty właściciela, współwłaścicieli lub osób upoważnionych do zawarcia umowy. Konieczne będzie też wypełnienie wniosku leasingowego. Następnie leasingodawca wydaje decyzję. Jeżeli przedsiębiorstwo pozytywnie przejdzie weryfikację, dochodzi do podpisania umowy. Dokument ten zawiera szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu leasingu, a także zasad spłaty.

 

Leasing maszyn budowlanych dla nowych firm – jakie są jego warunki?

Doskonałą szansą na pozyskanie środków trwałych, potrzebnych do rozpoczęcia działalności gospodarczej, jest leasing dla nowych firm. Warto wiedzieć, że często lepiej starać się o finansowanie już z pierwszym dniem rozpoczęcia działalności, niż czekać kilka miesięcy, szczególnie gdy nie posiadamy jeszcze faktur dokumentujących przychody. Oferta leasingu maszyn budowlanych skierowana do nowych firm w większości kwestii jest podobna do rozwiązań proponowanych przedsiębiorcom z dłuższym stażem. Odmienności między takimi formami finansowania polegają przede wszystkim na wysokościach opłaty początkowej oraz – w niektórych przypadkach – na różnicy w wykupach w zależności od ryzyka transakcji. Przy leasingu maszyn budowlanych do nowej firmy minimalne pierwsze wpłaty są możliwe nawet od 1%. Standardem jest zwykle 10%-30% pierwszej wpłaty. Nasza firma stara się ułatwić przedsiębiorcom rozpoczęcie działalności i pozyskanie niezbędnych sprzętów, dlatego zajmujemy się negocjowaniem jak najmniejszej wpłaty, a także możliwe najlepszych warunków finansowych. Wkład własny klienta może ograniczyć się do poziomu od 5% do 15%.

 

Przewagą leasingu nad zakupem maszyny budowlanej jest fakt, że przedsiębiorca nie musi od razu angażować znacznej kwoty, dzięki czemu nie obciąża płynności finansowej firmy. Ponadto wydatki związane z leasingiem w całości można wliczyć w koszty uzyskania przychodu, obniżając tym samym wysokość swoich zobowiązań podatkowych. Leasing maszyn budowlanych dla nowych firm ma wiele zalet, dlatego warto z niego skorzystać, by móc łatwiej i szybciej rozpocząć aktywną i dochodową działalność swojego przedsiębiorstwa

Tagi

Finanse (3)
Leasing (10)

Zamów kontakt

Image CAPTCHA

Leasing dla nowych firm

Leasing dla nowych firm (czyli Start Up-ów) to doskonała możliwość pozyskania środków trwałych, niezbędnych do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Obecnie, bardzo często spotykaną prawidłowością jest przechodzenie osób, dotychczas pracujących na etatach, na własną działalność gospodarczą. Taka decyzja często wiąże się z koniecznością pozyskania środków transportu lub maszyn wykorzystywanych w produkcji. W tym momencie „świeżo upieczony” przedsiębiorca napotyka na pierwszą przeszkodę, jaką jest wykazanie się przychodami dla weryfikacji zdolności leasingowej. Często procedury nie przewidują innej możliwości poza tą, która wymaga przedstawienia efektów prowadzonej działalności gospodarczej. W takim przypadku KLF24.pl przychodzi z pomocą, oferując wyspecjalizowana ofertę leasingu potrzebnego do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Więcej szczegółów opiszemy w dalszej części tekstu, a teraz zastanówmy się nad definicją nowej firmy, czyli tak zwanego Start Up-a.

 

Czym jest Start Up i jak ma się do tego leasing?

Nasze doświadczenie wskazuje na rozbieżność w rozumieniu tej, jakby się wydawało, prostej definicji. Inaczej bowiem będzie to postrzegane przez przedsiębiorcę, a inaczej przez samą firmę leasingową. Dla firm leasingowych „nowa firma” będzie rozumiana jako ta, która działa krócej niż trzy miesiące, lub nawet w niektórych przypadkach działająca krócej niż sześć miesięcy. Z kolei dla przedsiębiorcy jest to najczęściej firma, która właśnie zaczyna swą działalność. Nasze doświadczenie umożliwia nam takie konstruowanie wniosku, które pozwala na maksymalne wykorzystanie korzyści wynikających z oferty typu Start Up leasing. Często lepiej jest starać się o finansowanie z pierwszym dniem rozpoczęcia działalności, niż czekać kilka miesięcy, ponieważ analityk może chcieć od Klienta wykaz wystawionych faktur, a te niekoniecznie mogą pojawić się już w pierwszych miesiącach. W ofercie dla nowych firm jest wiele składowych, które trzeba dokładnie opisać. W związku z tym, najlepiej jest skontaktować się z naszym doradcą, abyśmy mogli prawidłowo pokierować Klienta i szybko pomóc uzyskać leasing dla nowej firmy na korzystnych warunkach.

 

Leasing dla nowych firm – jakie są warunki?

W zasadzie jest to taka sama oferta jak dla każdego przedsiębiorcy. Różnice polegają na wysokościach pierwszych wpłat i w niektórych przypadkach na różnicy w wykupach w zależności od ryzyka transakcji. Minimalne pierwsze wpłaty są możliwe już od 1%, standardem jednak jest 10% do nawet 30% pierwszej wpłaty. Jeżeli chodzi o leasing dla nowej działalności, naszym zadaniem jest wynegocjowanie jak najmniejszej wpłaty i jak najlepszych warunków finansowych. Z reguły udaje się nam ustalić wkład własny Klienta na poziomie od 5% do 15%.  Naturalnie możliwości jest wiele i zdarzały się również sytuacje, w których wkład własny wynosił 1%.

 

Pomagamy uzyskać leasing na start

Podsumowując, leasing na start nowej firmy jest możliwy i nie należy się go obawiać. Nawet w sytuacjach, w których wydawałoby się, że zgromadzenie koniecznych środków jest niemożliwe, staramy się tak poprowadzić Klienta, aby uzyskać finansowanie i umożliwić rozpoczęcie działalności gospodarczej nowo powstałej firmie.

Sprawdź naszą ofertę ciągników siodłowych